Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-15, 20:06   #8
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forstoppet i magen, tregt vekttap og vektstoppere

Mesteparten av karbohydratene skal komme fra grønnsaker....mais er forresten ingen grønnsak men et korn.
Blomkål og broccoli er fine grønnsaker synest jeg. Det samme med sellerirot.
Tomater og agurk ser jeg ikke på som en egnet grønnsakkilde, men bruker litt av det for å piffe opp maten. Lite næring i dem begge.

Når det gjelder proteiner så spiser du MYE av det.
Proteiner brukes hovedsaklig til å bygge og vedlikeholde muskler, men for mye protein blir omdannet og lagret i kroppen.
Man trenger mellom 1 og 2,5 gram protein pr kilo NORMAL kroppsvekt, altså ikke vekten man er på om man er overvektig/undervektig.
Om du har 60 kilo som idealvekt, så vil det si at du klarer deg med 60 gram protein med mindre du trener knallhardt.
For mye proteiner gir også oftere treg mage er min erfaring.

Chiagrøt til frokost vil også hjelpe til å få systemet i gang.

Baconcrisp er ingen erstatter for grønnsaker dessverre. I tillegg er den salt slik at du binder vann i kroppen.

Men 700 gram ned i uka er jo ikke en gal vektnedgang i det hele tatt! Det tar tid å legge på seg og det tar tid å gå ned i vekt.