Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-06, 20:20   #10
Miroslav
Medlem

Miroslav sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 53
Miroslav er ny på veien

Sv: Noen må si det

Noen maa si det sier du, men dette har du jo sagt mer eller mindre rett ut ihvertfall saa lenge jeg har vaert paa dette forumet.

Jeg er en sylfersk lavkarbospiser og har aldri hatt noe til overs for lavkarbodietter som jeg har ansett som nymotens tullball og fanatisk matfacisme. Det var foerst etter aa ha lest Skaldemanns nettintervju i VG eller dagbladet at jeg fattet oen som helst interesse for denne typen dietter. Skaldemann har altsaa greid aa selge budskapet bedre enn de fleste andre som har lignende filosofier. Blandt annet ved aa presentere meget enkle diettregler som jeg trodde jeg kunne ha en mulighet til aa gidde aa gjenomfoere.

Naar jeg leser mange av Torkils innlegg om Skaldemans teorier er det en ting som slaar meg, og det er at det altid skal referes mot ketolyse kuren, hvordan de er nesten like bare at ketolysekuren er litt bedre. Hvordan kostholdet absolutt burde supplementeres med kosttilskudd (gjett hvor de har det beste utvalget av 'kostindusert ketolyse tabletter' ....), det eneste som mangler er at man forsoeker aa pushe latterlige urinstix ogsaa som jeg ser at noen av en eller annen grunn synes de maa bruke.

Min reaksjon naar jeg leser endel av disse innleggene er at motivasjonen er minst like mye oekonomisk drevet som oensket om aa hjelpe folk til en sunnere diett (for ordens skyld, jeg har mye av det samme inntrykket av Skaldeman ogsaa, hans svar paa spoersmaal om dietten er meget ofte "Det staar i boka"). Jeg blir ogsaa sittende med ett inntrykk av at det er viktig aa beskyttet merkenavnet 'ketolyse' og at det irriterer at det er kommet andre filosofier paa banen som har en annen innfalsvinkel og som utfordrer ketolyseprinsippene.

Det kan hende at jeg tar feil, men banneret med en smilende Dr Torkil som kan tilby verdensnyheter til bare 499 kroner paa toppen av denne siden er ikke med paa aa overbevise meg om hensiktene. Av disse grunnene tar jeg alle slike innspill som det foerste innlegget i denne traaden med en stor kype salt, og fortsetter min personlige soeken etter ett kosthold som gir meg velvaere og bedre helse, uten tabletter og sticks.

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat