Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-06, 20:44   #12
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei
Jeg tror ikke man kan gjøre overgangen til Ketose gradvis. Ketose oppstår relatvit brått når det er for lite karbohydrat og protein til å opprettholde en normal forbrenning. Overgangen består i dannelse av talrike enzymer som må aktiviseres for å nedbryte kroppens fett til ketoner, det krever noen dager, og siden et par uker for å fungere optimalt.
I mens tømmes først kroppens glykogenlagre i forsøket på å skaffe sukker, der frigjør noen kilo vann, så nedbrytes noe muskler før ketosen sørger forat forbrenningen legges om til fettforbrenning - ketose.

Vennlig Hilsen
Torkil

Jeg mente som i å spise gradvis mindre karbohydrater. Å trappe ned på den måten istedet for å gå i fra å spise en halv kilo godtepose om dagen og potetchips til middag og loff med nugatti på til å smokke rett over på å spise 15 g karber og gå i ketose. Jeg tror ikke at noen brå overganger er heldig. På samme måte som at man ikke hiver seg på 10 mils joggetur når man er totalt utrent, eller for den del slutter å røyke brått når man har en lungesykdom. Min mor har hatt angst for å slutte å røyke de siste ti årene, fordi hun kom hjem fra et opphold på lungesanatorium der tre av dem hun var kjent med som sluttet å røyke der borte døde plutselig. Og det samme skjedde med min mors søster som sluttet å røyke, hun døde brått.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat