Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-06, 21:04   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

TAKK TORKIL - FLOTT INNLEGG !
Du setter ord på de følelsene jeg har prøvd å gi uttrykk for i både min "anmeldelse" av boka og i opptil flere innlegg her inne. Ikke det at det nytter så mye, - jeg har ingen tyngde som "fagperson". Jeg er glad for at du som lege kan uttale deg om kuren på et faglig nivå. De fleste her inne er så oppegående at de skjønner at du har ikke bare har ett, - men opptil flere innmari gode poenger. At Skaldemans erfaringer er hans erfaringer er det ingen som tviler på, og hva han har klart og hva han har oppnådd er ikke mindre enn fantastisk. Men at han i sin kamp for bedre helse og lavere vekt, - og i egenskap av undersøkende journalist aldri har lest om høyfett/lavkarbo metoden på forhånd, - vel, det er iallefall et hån i mot min intelligens, men ham om det.

Jeg er også enig i at Skaldeman skriver drivende godt, at han er en god journalist og markedsfører. Men som amerikanerne sier "who died and made you God ?" .... Litt ydmykhet og forståelse for at hans måte ikke nødvendigvis ER den eneste rette for alle - ja, det hadde gjort seg.

Skaldeman får tåle kritikk han også. På samme måte som han selv kritiserer. Din kritikken er saklig og jeg ser iallefall ikke på den som surmaget kritikk fra en konkurrent. Jeg tror derimot du setter ord på ting mange tenker og føler (men færre tør å gi utrykk for).

Jeg har gjentatt til det kjedsommelige, - det finnes ikke noe fasitsvar. Det finnes ikke bare en måte å gjøre ting på, det finnes ikke bare en måte å slanke seg på. Det er vi levende bevis på her inne.

Jeg forstår at Skaldeman har det travelt med ny bok og ikke har tid til å tilbringe så mye tid på forumet her om dagen, men jeg kunne ønske at han kunne ta seg tid til å hjelpe de som bruker hans metode og som sliter nå. Jeg er frustrert på deres vegne.