Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-15, 08:51   #24865
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eeeeeeek! Jeg har nettopp operert delte magemuskler etter graviditeten og tenkte å begynne med planken neste uke. Og vi hadde den som avslutning på barselyogaen også, kan det ha gjort det verre?

(Forøvrig syns jeg artikkelen var merkelig, for ingen av behandlingsmåtene de skisserer er i nærheten av det som reelt ble gjort. Dessuten sier de at " ingen risiko for at tarmslynger presser seg gjennom åpningen og utvikler seg til inneklemt brokk" hvilket overhodet ikke stemmer! Første gang jeg ble undersøkt fikk jeg beskjed om at de ikke gjorde noe med det før det oppstod inneklemt brokk, og nå fikk jeg operasjon nettopp på bakgrunn av dette. )

jeg tok egentlig bare noen greier som jeg fant på nettet for å underbygge det jeg sa, dette er nemlig en diskusjon som jeg har hatt med kirurgen i forkant av en mulig bukplastikk. Han anbefaler folk med diastase og kjøre andre/egne øvelser for å prøve å minske diastasen før operasjon. Jeg har heldigvis ikke så mye, men han kommer til å sy sammen dersom jeg tar operasjon. Venninna mi hadde så mye som 9 cm åpning og fikk beskjed om at hun stod i fare både for brokk og alvorlige ryggproblemer. Allikevel fikk hun ikke dekket dette for hun hadde ikke løst skinn. Hennes diastase var så stor at øvelser ikke hjalp noe særlig, men hun fikk klar beskjed både fra kirurg og fysio at planke var nei.
Hvordan det er nå etter operasjonen vet jeg egentlig ikke, det er jo ikke åpning der nå lengre.Har forstått det sånn at dersom man har diastase og tar planke så der det noe i den øvelsen som gjør at musklene kan skli lengre fra hverandre, spesielt derom man ikke klarer å gjøre det 100% riktig, noe de aller fleste sliter med. Men når du har operert og sydd sammen, har du jo ikke diastase lengre?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose