Sv: Noen må si det
Opprinnelig lagt inn av Miroslav
Men du ser kanskje at naar man benyttter sin hoeye utdannelse til aa kritisere alternativer til egene teorier, saa staar man tryggere plantet dersom man ikke samtidig har oekonomiske interesser direkte knyttet til en av teoriene? Det er mulig jeg er i skrikende mindretall har, men jeg tolker alle Torkils innlegg om ernaering og fettforbrenning i lys av at han har oekonomiske interessert i ketolysekuren, paa samme maate som jeg tolker Skaldemans innlegg i lys av at han selger en bok.
Det er jo jobben deres. Og jeg tror ikke at noen steilt står på sine teorier for å tjene penger, eller kives om kunder. Jeg er kansje naiv, men jeg hadde aldri prøvd å overbevise noen om at noe jeg selv ikke engang trodde på var sant for å tjene penger.
Jeg leste innlegget mitt til mannen før jeg skulle poste, og fikk beskjed om at ja, jeg var rimelig naiv. Og spørsmål om jeg trodde Drewon feks ville legge ned arbeidet sitt dersom han fikk tilstrekkelig med bevis for at det motsatte kunne være sant, eller om hans ære ville styrt ham til å fortsette.
Godt poeng. Men samtidig, så tenker jeg også at man MÅ jo være rimelig overbevist for å orke å gå på tvers av ærnæringsmyndighetene, og allt det slitsomme det fører med seg.
Men nå har jeg snakket meg langt på viddene tror jeg. Jeg vet ikke lengre om vi snakker om alle som markedsfører en lavkarbodiett, eller alle i det hele tatt som markedsfører en diettteori. Sikkert det siste, og da skjønner jeg jo at jeg kan være ganske naiv, men mitt ugangspunkt var alle folks latterliggjøring av lavkarodietter fordi Fedon og Torkil tjener penger på det, men jeg tror egentlig de tjener mindre penger enn det visse andre gjør, og jeg unner dem å tjene penger på jobben de gjør, og jeg har tiltro til faglige argumenter. Og så lenge argumentene er faglige og ikke sånn "jeg vet best for jeg er lege og du har bare å høre på autoriteter", så er alt fint for meg.