Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg er en av dem som må ha ferie når barnehagen er stengt, og det er ikke så inmari kult å vite at vi er bedriftens hatobjekter når ferielistene settes opp, sånn i tilfelle dere tror vi gjør dette bare for å være kjipe! Det er slitsomt nok å vite at man aldri har mulighet til å stille opp på ting på sparket og ta en ekstra tørn om dere ikke skal gni det inn at vi trenger faste uker. For det er jo ikke VI som velger de ukene heller!!!
Dere kan bytte jobb, vi kan ikke dumpe ungene!
Nei, jeg kan faktisk ikke bytte jobb uten å flytte fra her jeg bor, og jeg skal tilpasse meg for ellevte sommerferie på rad, så det er vel ikke så rart at jeg synes det er litt kjipt?
Dessuten så er det ikke kollegaen min jeg er irritert på, eller synes er kjip, men kommunen som feriestenger barnehagen. Har ikke beskyldt hverken deg eller kollegaen min for å være kjip, men jeg kan vel få synes at situasjonen er kjedelig uten å få kjeft fra deg?
I nabokommunene feriestenger de ikke, og derfor synes jeg at de burde prøve å få til et internt samarbeid i de kommunale barnehagene i min kommune også, slik de gjør andre plasser. Er mange som ikke har mulighet til å fastsette ferien sin selv. Har f.eks en sykepleiervenninne som enten må ha tidlig, eller sen ferie, og dermed aldri har kunnet ta ut ferie i hele perioden når bhg er stengt, og må belage seg på besteforeldre og tanter/ onkler i deler av den feriestengte perioden.
Sist redigert av Lemen : 17-02-15 kl 12:52.
|