Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-06, 22:45   #30
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Noen må si det

Takk Torkil for fint innlegg!
Det er bare sunt å bryte meninger om kosthold. Og at det er leger som engasjerer seg sterkt i "alternativ" behandlig av feite folk, og fedme generelt i samfunnet er fint. Det er også fint at Skaldeman dukket opp, og at jeg dermed ble klar over hva en lavkarbo livstil innebærer. Jeg skal komme tilbake med mine betraktninger om Skaldemans kosthold om noen vil det. MEN!! Vi må ikke gå i den fella at vi slår hverandre ihjæl med flisespikkeri og marginale meningsbrytninger!

Jeg har ikke lest boka om ketolyse. Jeg har ikke vært medlem av Vg's vektklubb. Jeg er derimot medlem av den store familien med alt for feite folk.

Det vi derimot må være glade for er at det finnes fortsatt mange veier til Rom. Det finnes ikke bare en fasit. Det finnes ikke en oppskrift som virker for alle.

Og Derfor liker jeg Torkil. Jeg liker Skaldeman. Jeg liker Atkins. Og Banting. Jeg liker de forskjellige medlemmene av dette opprøret mot brus, sukker og brød.

Det viktigste blir å ikke gå i skyttergravene mot hverandre for det eneste vi oppnår er at opposisjonen putter mer sukker i brødet.

Går det ab å slå pjaltene sammen? Nei, ikke helt og fullt, men det går an å la økonomiske motiver ligge. Skjit i pængan! At noen tjener penger på dette er egentlig helt greit. Det gjør Grete Rhode, vektklubben osv. Og mere penger vil det bli i omløp, når fedmen får skikkelig tak i befolkninga. Og når det blir vanlig at 12-15 åringer har egendesignet insulinpumpe. Og kan justere det meste med en microchip via pc. osv.

Jeg tror det vil være et utall av muligheter. Det viktigste med Skaldeman er at det går an å gå ned i vekt uten å mosjonere/trene. Det tror jeg kan være bra med tanke på rullestolbrukere, handicappede, folk med muskelvansker etc. Og når man har gått ned noen kilo, vil det være betimelig å mosjonere. Men det mange glemmer er at veldig mange feite ikke bare er feite, men sliter sosialt og psykisk. Det kommer alt for lite frem i debatten om behandlig av overvekt. Og det er ikke morsomt å være fettberget som disser forbi i grilldress ute på gata. Eller å være den som skal gå inn på et high tech treningsenter.

Jeg ønsker meg et kostholdshus i de store byene, der flere retninger er med. Der folk i en måned eller to kan vurdere selv, få innspill, og ikke minst kunne styre seg inn mot en retning/livsstil den respektive kropp trenger. Og der navnet på den retningen man finner til slutt ikke skulle behøve å ha et navn.

Og et slikt hus for feite skulle drives av feite, sammen med leger og ernæringsspesialister med sans for dette.

Kom til Trondheim. Jeg melder meg på!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat