Sv: Noen må si det
Hei
Til Miroslav. Det kan være et problem å ha økonomiske interesser i noe man uttaler seg om,spesiellt hvis man brenner litt for det, men er man ikke meningsberettiget fordi man har økonomiske interesser? Hvis svaret er nei, blir diskusjonen veldig stille! Litt sunn skepsis er OK, men man kan jo velge å vurdere sak fremfor person.?
Til 114->92-95.
Jeg står frem med navn og foto og skjuler meg ikke bak dekknavn. Jeg har i min bok(den reviderte) referert til Banting,bassøe med flere og også tatt med Atkins) Nei jeg har ikke oppfunnet eller oppdaget kostindusert ketose ved et tilfelle, men etter gjennomgang av vitenskaplig litteratur. Den kuren jeg representerer er en NORSK variant tilpasset Norske forhold og oppdatert med medisinsk kunnskap på området. Om det er verdt noe får en og enhver vurdere.
Jeg rakker ikke ned Skaldemankuren, men har store betenkeligheter på grunn av mangel på vitenskaplig tilnærming og at det hoppes bukk over problemene i forhold til vitaminer og mineraler. De fleste kurer, som byggen på kostindusert ketose, anbefaler forskjellig mineraltilskudd - ganske forskjellige- spesiellt i starten.
Tror du leggkramper kommer av seg selv eller på grunn av elektrolyttforstyrrelser, som kan være til dels farlige på grunn av påvirkning av hjerterytmen ?
Advarsler. Jo jeg gir advarsler i boken om hvem ketolysekuren IKKE egner seg for og jeg anbefaler bare kuren når overvekten er min. 10 kilo.
På magnesiumtablettene og i boken er det også en advarsel mot bruk av magnesiumtilkudd for de som nedsatt nyrefunksjon, for dem kan magesiumtilskudd være livsfarlig. Det er bla grunnen til jeg anbefaler legekontroll.
Det gleder meg når folk lykkes med vektreduksjon uansett hvilken metode de benytter,at du har suksess med Skaldemankuren har jeg ingen problemer med. Som jeg skriver vil kuren virke da den bygger på kjente fysiologiske prinsipper.
Vennlig Hilsen
Torkil
|