Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-15, 19:25   #12084
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Selleri Anna med stekt kottis og sjysaus. Selleri Anna lager jeg ved å kutte sellerirota i tynne skiver. Lar skivene få et kjapt oppkok. Renne litt av på tørkepapir. Strø ev litt salt på skivene. Når skivene er høvelig avrent legger jeg et lag med skiver i bunnen av en ildfast form. Pensler med smør og krydrer med urter av det man måtte lyste (estragon, timian, basilikum etc etc). Deretter litt hvitløk. Så et nytt lag med selleri, smør, salt, urter, hvitløk... Lag mange lag. Bedre med høyt og ikke så stort i omfang enn lavt og stort. Legg noe som tåler varme, gjerne en form lik den første, oppå og press hardt ned for å få lagene tettest mulig. Sett i ovnen og la det stå en tid. Kjenn etter om de begynner å ferdig stekt. Da tar man bort den øverste formen og lar sellerirota brunes litt på toppen. Dette er nydelig! Ha gjerne finstrimlet løk mellom lagene.

Dette skal jeg prøve!!
Hvor mange grader steker du på?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo