Sv: Ble så dårlig, helt plutselig. Hjelp?
Joda Yrla, det har vært min filosofi helt siden jeg startet i januar. Spille på lag med kroppen, tenke igjennom hva jeg spiser, men ikke være sulten.
Det er bare det at jeg ikke hadde fremgang overhodet, utenom kanskje 1,5kg vannvekt den første uka. Jeg synes ikke ketose er noe stress i det hele tatt, og kroppen min holder seg også i ketose med ihvertfall 30g karbohydrater om dagen, så jeg er heldig, og følte vel også at prosessen ble for "lett".
Men etter en måned med stillstand bør man vel gjerne tenke litt nytt. Når jeg gjorde alt rett aktivitetsmessig så har man ikke så mye annet valg en å begynne å tenke over kalorier i tillegg. Nå merket jeg ingen progresjon på ganske nøyaktig 6 uker, men den siste uka har ting begynt å skje. Da må jeg jo gjøre noe rett..
1750kcal er jo heller ikke urovekkende lavt (som TrillTrall var inne på lengre oppe i tråden). Om jeg ender på 1500kcal inn har jeg gjerne trent av 300-400 den dagen, og ender der etter jeg har spist meg forholdsmessig mett, og ikke har lyst på mer mat ila kvelden. Kosten er også gjennomtenkt, og jeg prøver å få så mye næring ut av hver kalori som mulig. Det går med mye rent kjøtt, fisk, grønnsaker, bær og korn.
Takker for innspill, og finner det svært lærerikt. Blir veldig glad for innspill på opplegget mitt, da miljøet rundt meg ikke er så veldig "kostholdsengasjert" og jeg ikke har så mange å utveksle erfaringer med.
|