Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-15, 17:40   #1
BenteCamilla
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2015
BenteCamilla er på en erverdig vei

Newbie på lavkarbo

Hei.
Jeg er helt ny på lavkarbo, har prøvd meg i 2 uker, men synes det er vanskelig. Har brukt mange timer på nettet for å få tips og har en bok: Fedons metode. Men sånn jeg har forstått er det mange forskjellige "veier" å gå innen lavkarbo. Og jeg aner ikke hvem jeg skal velge. Kan jo skrive litt om meg selv:

Jeg er 154 høy og veier 75 kilo, da har jeg en bmi på 32, som er altfor høyt. Målet er å gå ned 20 kilo. En vanlig dag for meg består av: frokost: omelett (1 egg) med en håndfull grønnsaker, middag: kylling/fisk/svin med ovnsbakte grønnsaker og noen store dæsjer mager kesam, Kvelds: middagsrester eller div supper.

Jeg har 2 store svakheter, energidrikker og pasta. Jeg er levertransplantert og har en aggresiv autoimmun sykdom, som gjør at jeg nesten alltid er trøtt og uopplagt, var vel derfor jeg begynte med energidrikk, og nå er jeg avhengig.

For en uke siden fikk jeg vite at jeg har veldig høyt blodtrykk, og fra før har jeg "nesten diabetes", dvs, jeg ligger på grensen for å få det.
Derfor er det viktig for meg å klare det her.

Som sagt har jeg prøvd i 2 uker, men jeg har ikke gått ned ett eneste gram, jeg har begynt med turer 3 ganger i uka, men jeg har skade på begge knærne, så jeg får fort vondt, derfor tar jeg det litt med ro.

Så nå trenger jeg litt ideer og motivasjon for å klare det her. Hvlken "retning" skal jeg ta? Hvordan skal jeg klare å stoppe med energidrikk? Og finnes det noe alternativ for pasta?

Dette ble et langt innlegg men håper noen tar seg tida til å lese.
Hadde vært supert om noen kan svare og hjelpe meg litt, dette MÅ jeg klare.

BenteCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat