Vis enkelt innlegg
Gammel 25-03-15, 07:41   #4
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Newbie på lavkarbo

Retning må du nesten bestemme selv, men om du tar utgangspunkt i hvilke matvarer du liker (sett bort fra pasta, ris, poteter osv), så er jo det et greit utgangspunkt for valg av diett. Siden du allerede har boken Fedons metode er jo det et fint sted å begynne. Fedon er ganske liberalt.

For pastaen sin del så finnes det et par lavkarbo erstatningsprodukter å få kjøpt på helsekosten. Jeg vet ikke næringsinnholdet i disse, og har heller ikke smakt dem. De smaker garantert ikke som vanlig pasta, men kan kanskje være et greit alternativ. Ellers har jeg brukt strimlet squash i stedet for spagetti inn carbonara, som er veldig godt.

Energidrikker? Er det sånn av typen Battery og Red Bull? Dersom du drikker sukkervarianten må du i det minste bytte dem ut med sukkerfrie. Red Bull får du i sukkerfritt, usikker på de andre. Drikker du mye av dem kan det kanskje være problematisk å gå helt cold turkey, men trapp i hvert fall ned på dem, helst med mål om å kutte helt. Liker du kaffe kan du jo gå over til det.

Og spis NOK mat, slik at du får energi fra den og ikke trenger energidrikker.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat