Sv: Newbie på lavkarbo
Opprinnelig lagt inn av BenteCamilla, her.
Huff jeg har så mange spørsmål, så det kommer litt nå og da, jeg har jo som sagt lest mye på nettet, jeg tror det rett og slett har blitt for mye, og mange som gjør det forskjellig, så jeg er mer forvirra egentlig.
Det er ikke så rart! Husker det var superforvirrende da jeg begynte også! 
For å gjøre det enklere, de to "hovedretningene" du har å velge mellom, er streng eller moderat. Den strenge veien er oftest ketolyse eller Atkins induksjon, der spiser man under 20g kh om dagen, slik at kroppen kommer i ketose. I ketose opplever man ofte mindre sult, og for noen, mer energi. Den moderate retningn inkluderer Fedon, Atkins, Hexeberg etc. Her kan du spise mer karbohydrater, du kommer ikke i ketose, du har et større utvalg av matvarer du kan spise.
Når det gjelder energidrikken, så holder jeg nok med hva de andre sier her. Og da tipper jeg du blir litt skremt, med tanken på å slutte! Men! Greia er, når man drikker energidrikk eller spiser masse sukker, går blodsukkeret i været, du får energi som varer en liten stund, så blir du drittrøtt og sliten og må ha mer sukker/koffein for å veie opp.. Ikke sant? Men når du spiser lavkarbo, så er blodsukkeret så jevnt, at når du først kommer over kneika, antagelig kommer til å være mye mer opplagt uten energidrikken.
Og når du har spørsmål, så søk her på forumet, eller spør! De aller fleste her inne er superhyggelige og hjelpsomme.
Masse lykke til! 

|