Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-15, 12:36   #3
Lisemor_62
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2015
Lisemor_62 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - kaloriinntak

Jeg er 170 cm høy og veier 80 kg.
Ser at jeg ligger på ca. 900 - 1200 kalorier pr. dag og jeg går på lavkarbodiett med minimalt inntak av karbohydrater, ligger på 10-15 g/døgn. Er i ketose.
Har hatt tt vekttap på 9 dager på 5 kg, men mye av dette var vann de første 3 dagene. Vektnedgangen har ikke stangnert, men jeg bør vel øke inntak. Lurer litt på hvor nivået på kalorier bør være.

Følger ikke noe spesielt som Fedon etc, men bruker det jeg kan, ikke så veldig mye om lavkarbo. Holder meg unna karbohydrater så langt jeg kan, forsøker å få i meg dette via grønnsaker, og da anbefalte typer som broccoli, blomkål, spinat osv.
Spiser ofte til frokost omelett stekt i smør, gjerne med skinke og majones til. Har bakt lavkarbobrød, som jeg innimellom tar ett par skiver av.
Middagene består av rent kjøtt eller fisk med rømme eller lignende som tilbehør.

Har medlemskap på Somebody.no som gjør at jeg kan logge all mat jeg spiser og se næringsinnhold. Prosentmessig ligger riktig i forhold til protein, fett og karbo, men kaloriinntak pr dag ligger som nevnt ovenfor, lavt.

Sist redigert av Lisemor_62 : 18-04-15 kl 14:25.
Lisemor_62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat