Sv: Er jeg på rett spor/implementering av ymse ting
Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.
Jeg merker aldri om jeg går inn i ketose, og blir ikke uvel av det, så det tenker jeg er forskjellig. Dessuten så har ikke du hatt et "skikkelig" høykarbokosthold fra før av, så overgangen din fra lavkarbo-light som du har bedrevt med de siste årene, til å skjære ytterligere inn på karbohydratene ikke utgjør så stor endring for kroppen din.
Er sikkert mye verre å være vant til 3-400 gram karbo og så kutte til 20, enn å kutte fra 150-200 til 30-40 slik du har gjort. Hvorfor skal du få sukkersug når du ikke har spist sukker og godteri på 10 år? 
Det er ikke sånn at du må begynne å bruke kokosfett, du skal i utgangspunktet få i deg nok fett ut i fra det du skriver, men kokosfett får du på helsekost om du vil kjøpe det. Eneste jeg savner at du tar med er om du spiser noe særlig med grønnsaker.
Hei og takk for svar!
Prøver å spise mye grønnsaker, går med mest grønnsaker til lunsj og middag + en liten ren grønnsaks knask ut på kvelden. Eneste problemet med grønnsaker er at jeg har en veldig liten database ennå for hva som er best med tanke på lav karb. Prøver også å drikke mye vann, (et prosjekt som jeg aldri kommer helt i må med, etter flere år med å prøve).
Så bytter egentlig bare nå mellom å spise brokkoli og blomkål. Vet heller ikke helt hva som er nok? spiser ca. 150 gram med brokkoli/blomkål.
Ligger sånn ellers ca på 200 g fett, 100 g protein, 30-40 g karbo. Er dette innafor?
Tar i tillegg D-vitamin tilskudd, magnesium og zink.
Leste om disse ketostixene og kjøpte dem i dag, tatt to tester idag og begge mørke lilla, så regner med jeg er i ketose 
Bare blitt overrasket, kjenner noen som har prøvd dette og mislyktes. Deres beskrivelse og skrekkhistorier av sin tilstand i ketose ligner ihvertfall ikke på min hverdag med ketose nå.
Eneste jeg savner litt er sushi, men får vel bare bli med sashimi der..
Sist redigert av Martinli : 01-05-15 kl 00:42.
Årsak: redigering.
|