Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-15, 11:13   #1
Jane72
Juniormedlem

Jane72 sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Hvor: Trondheim
Alder: 52
Jane72 er på en erverdig vei

Tidligere raw foodist

Hei. Jeg har tidligere vært Raw foodist. Gått på mange Juicefaster og spist mat som ikke er varmet mer enn 42 grader. Dette kostholdet består av rå grønnsaker, frukt, nøtter og frø. Jeg har gått ned mye og raskt men jeg greier ikke å holde dette kostholdet i lengden da jeg går og er sulten og sugen på ordentlig mat hele tiden, så de kiloene jeg har tatt av kommer raskt på igjen. Derfor søker jeg nå etter et annet kosthold som jeg kan greie å holde i lengden.
Har begynt med generell lavkarbo nå i ca to uker. Den første uken gikk jeg ned 2 kg. Nå har de kommet tilbake den andre uken. Jeg har målt ketose og har vært i ketosee hele tiden. Problemet er at jeg etter hvert måltid får hjertebank, blir svimmel og får åndenød. Og det er svært ubehagelig da jeg jobber som frisør og må holde meg på bena hele dagen. Jeg er 178 høy og veier pr i dag 104 kg. I det siste har jeg spist frokost: 2 stekte egg og to striper bacon. Lunsj: en skive optimalbrød (Hexeberg) med smør, skinke, majones og ost.Middag: Pizzaomelett ala Hexeberg. Har ikke spist frukt og veldig lite grønnsaker. Søtsaker har jeg heller ikke spist.
Lurer på om det er flere som har opplevd slike ting som svimmelhet og åndenød og hjertebank i startfasen og jeg lurer på om jeg i det hele tatt skal fortsette om det ikke avtar.

Jane72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat