Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-06, 11:56   #64
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Er overvekt/undervekt et uttrykk for undertrykte følelser?

ekki kom med en interesant vinkling på saken. Har aldri tenkt i de baner før, men det er jo sant det ekki skriver. Mat er rus og belønning og forsvar. I allefall for de som har mistet kontrollen helt. Og det er vel det som er kjernen. Det å ha kontroll eller ikke kontroll. Men problemet er at både narkotika og mat gjør en avhengig .. og frister. En uskyldig følelse av lyst-på, vil-sjekke-ut, teste.. kan lett føre til vil-ha, må-ha, kan-ikke-leve-uten. Så er spørsmålet hvor gikk man fra lyst til avhengighet? Hva gjør oss avhengige? Der kommer vel følelsene inn. Blir vi hekta fordi rusen gir oss et gode som vi føler vi trenger? Eller blir vi hekta pga nye vaner vi får? Eller er det noe annet?
Min vei mot feit kropp kom at lyst.. Lyst på mat.. det var starten. Så kom det noe negativt inn i mitt liv og lysten som gav nytelse ble til lyst som gav trøst. Og mens kroppen min ble feitere og feitere ble selvtilliten mindre og mindre og jeg følte meg sårbar.. Sårbarheten førte til lyst på trøst og senere til lyst på forsvar. Så ved å fore meg opp forsvarte jeg meg og murte meg selv inne sosialt. Så var fettet blitt en borg som ingen kunne trenge gjennom...inkludert meg selv.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat