Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-15, 10:31   #4
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo uten egg for alltid?

Bare et lite apropos når det gjeleder pasta, og at du reagerer på det; Er ikke pasta laget med egg? Er iallfall det i de oppskriftene man lager selv.

Om man tenker alternativt så kan man finne løsninger uten egg. Man kan f.eks bruke fiberhusk til baking, det får man kjøpt i vanlig dagligvareforretninger. Ok, kanskje ikke den billigste ingrediensen man kjøper, men jeg har iallfall min pakke leeenge.

Kylling inneholder omtrent like mye proteiner som annet kjøtt, så det kan du fint bruke. Og ellers så kjøper jeg gjerne kjøttstykker som har gått ut på dato, kjøtt tåler fint noen dager over datostemplingen, og er mye billigere på denne måten. Hiver de i fryseren om jeg ikke lager noe av det med en gang.

Av kjøttdeig kan du jo lage mye; f.eks taco, kjøttboller, kjøttkaker, gryteretter, gratenger. Så her er det rom for mye variasjon etter min mening.

Har du prøvd Nannas knekkebrødoppskrift fra forumet her? De synes jeg er veldig gode. Evt. kan du spise RugSprø i nøden? (Usikker på om de inneholder gluten.)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat