Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-15, 15:15   #10
Ethereal
Medlem

Medlem siden: Dec 2013
Alder: 41
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Lchf i lifesum

Det er jo absolutt ingen logikk i at å fintelle karbonydrater i regneark og ha "mer kontroll" vil stresse en mindre enn apper som Lifesum. Det Nellie sier om å ikke bry seg om tallene viser rødt i begynnelsen er i mine øyne det essensielle. Det er jo ikke akkurat måten man registrerer matinntak på som betyr noe, det er vel heller evne til å greie å registrere uten å bli manisk og stressa.

Min erfaring er at jeg de periodene der jeg har vært mest rigid på at alle makro-næringsstoffene, inkludert karbohydrater, skulle være perfekt fordelt og i rett mengde, har vært perioder med lite til ingen fremgang/nedgang- ofte har jeg endt opp med 14 "perfekte" dager, for så å spise 25 gram kh i stedet for 20 en dagm, og ende opp med å resten av dagen spise pizza og godteri fordi jeg uansett har "ødelagt" matdagen.

Beste rådet jeg kan gi er å holde et halvt øye med hva du får i deg, og se om ikke kroppen får til å regulere inntaket selv når du sikter mot et visst antall gram karbohydrater, proteiner og fett. Det er ikke krise om du går litt over noen "grenser", kroppene våre er ikke så finjusterte at de nok registrerer særlig forskjell på 15 og 17 gram karbohydrater.

Om din ser ut til å gjøre det, kan du vurdere å endre noe.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat