Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-15, 01:05   #23
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Melk trigger smerter?

Nå er jeg multiallergiker med påvist allergimot blant annet melkeprotein, og jeg opplevde at jeg klarte meg uten nesesprayen med kortison jeg har brukt i mange år etter et jeg kuttet alle meieriprodukter (inkludert smør og ost, alt av nøtter/mandler, gluten, eggehvitte, soyaprodukter, skalldyr og torsk.
Helt klart at mat man ikke tåler kan slå ut på mange måter i kroppen.
En hund som ikke tåler korn vil for eksempel vanligvis vise symptomer som kløe og dårlig pels + kanskje eksem, så hvorfor skal det være slik at vi mennesker "bare" får vondt i magen?
For min del, med et lass av sykdommer, flere revmatiske, så kommer smertene i kroppen selv om jeg lever helt uten maten jeg er allergisk mot, så man er ikke garantert at smerter i muskler og ledd forsvinner selv om man kutter ut mat man ikke tåler. Men uansett er det viktig og unngå de matvarene som trigger kroppen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.

Sist redigert av BenteR : 15-10-15 kl 00:53.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat