Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-06, 18:00   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: De hadde jo ikke kaliumtabletter i steinalderen?

Opprinnelig lagt inn av lindaalv

Jeg vet ingenting om de bøkene dere har lest og har ikke satt meg inn i atkins dietten, men jeg personlig tror ikke det er bra å være i "ketose" stadig vekk eller over lang tid. Kroppen tror jo faktisk den er utsatt for hunger og det er derfor den begynner å ta av energilagrene (fettlagrene). Man lurer altså kroppen til å gå løs på fettreservene ved å få den til å tro at det er dårlig avling, uår osv.
Det må jo være slitsomt for kroppen og stadig tro at den må kjempe for å overleve?
Samtidig som en diett på kjøtt og meieriprodukter (kjøtt og melkeprodukter er syredannende)skaper alt for høy PH-verdi i kroppen (i følge mikrobiolog Robert Young, forfatter av PH-mirakelet). Hvis kroppen blir for sur trenger den masse kalium, kalsium og magnesium for å rette opp PH-verdien. Da begynner den desperat å hente kalsium fra knoklene og dette kan gi forklaring på osteoporose. Man har jo lenge lurt på hvorfor vi i Norge har så mange tilfeller av osteoporose når vi drikker så mye melk med kalsium, men kanskje nettopp dette er grunnen? Store mengder meieriprodukter øker PH-verdien, og økt PH-verdi gir kroppen problemer med å skape balsanse - den begynner å ta kalsium fra skjellettet. For høy PH kan føre til mange negative symptomer som hodepine, men kan tilslutt gi alvorligere symptomer.
Jeg lurer på om problemet heller kan løses ved å gå over til et basedannende kosthold. Da trenger ikke kroppen hele tiden kjempe for å få surhetsgraden i balanse igjen, men kan bruke energien på andre oppgaver.

Et lite tips til naturlige kilder:
-Det er mye kalium i avocado, som også har masse proteiner og lite sukker (banan har også høyt innhold kalium, men inneholder veldig mye sukker).
- den største kalsiumkilden er sesamfrø.

pH skalaen går fra 0 til 14 og pH7 er nøytralt og det som er under 7 er surt og det som er over 7 er basisk.

Så må jeg spørre deg. mener du at høy pH gir hodepine

Sur og varm drikke samt surt spytt kan gi økt utskillelse av kvikksølv fra amalganfyllinger i følge Flytlie. Kan dette ha noen med symptomene å gjøre?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat