Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-06, 18:42   #4
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Arbeidsledighetstrygd

Min erfaring er at om man forholder seg saklig til Aetat, så er de greie. Men jeg har bare erfaring angående attføring, og ikke arbeidsledighetstrygd.

Når det gjaldt rehabpenger (trygdekontoret), så er det slik at de skal bergne siste tre år, ELLER siste tre måneder - og velge det som er fordelaktig for MEG. Jeg vet ikke om det er det samme i Aetat? Vet bare at mitt rehabpengegrunnlag ble videresendt til aetat, og at jeg får like mye. (rehabpenger er 66% av sykepengegrunnlag, mener arbeidsledighetstrygd skal være det samme, broren min får det samme.)

Jeg vet også at om man sier opp jobben selv, tar det tre måneder før man har rett på noe (men det vet du sikkert )

Du har vel en klagefrist på 6 uker, tror jeg? Jeg synes du skal skrive ut lønnsslippene dine fra siste 3/6 måneder, og ringe dem, og be om et møte - for deretter å vise dem papirene.

Hvilken del av halvåret i fjor jobbet du? Jeg mener å huske at det var siste halvår? For du kunne jo ikke forutsi første halvdel av fjoråret at du kom til å bli arbeidsledig, liksom..

Det ordner seg nok, magdalena!