Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-06, 02:54   #26
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Blærekatarr..

Unnskyld, Komkari, for at jeg motsier deg... men det er litt forskjellige tilnærmingsmåter ute og går her, og det er ikke sånn at det de andre skriver her er bare velmenende, det er faktisk veldig virksomme råd! Vet det både av egen og andres erfaring Tranebær (kanskje de andre bærene også, det vet jeg ikke) er spesielt virksomt, fordi de inneholder et stoff som hindrer bakteriene å feste seg på blæreveggen, og dermed kan de skylles ut med vann!

Antibiotika er på sin plass i visse tilfeller, men det kan også gjøre vondt verre. Det er lurt å hjelpe kroppen med å få vekk bakteriene, men å bruke antibiotika er det samme som å slå beina under kroppens eget immunforsvar. Ja, man blir "kvitt" infeksjonen (symptomet), men ubalansen i kroppen (som førte til at bakteriene klarte å etablere seg i så stort antall at kroppen måtte forsvare seg med infeksjon) er blitt enda sterkere... For antibiotikaen tar livet av hele bakteriefloraen, også de vi trenger å ha der! Og for min del synes jeg det er ganske grusomt å få en solid soppinfeksjon nedentil også jeg da...

Enig i at man skal ta antibiotika om det det er langvarig og fare for nyrebekkenbetennelse da! Men ikke i startfasen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat