Sv: Blærekatarr..
Jeg vil ikke belære noen med dette innlegget. Hensikten min er å dele på erfaring. Bare så det er klart.
Jeg vil råde enhver som får blærekatarr, urinveisinfeksjon and you name it, om å oppsøke lege dersom alternative behandlingsformer ikke fører fram etter kort tid. Grunnen til det er at jeg har erfart at en uskyldig blærekatarr fort kan bli en alvorlig nyrebekkenbetennelse. Og DET er 100 ganger mer smertefullt enn urinveisinfeksjon og langt mer alvorlig. Nyrebekkebetennelse som ikke blir behandlet i tide kan ødelegge nyrene og forårsake nyrevikt dersom bakteriene kommer seg helt fram til nyrene. Og en blærekatarr som ikke blir behandlet riktig og i tide kan altså fort bli en nyrebekkenbetennelse.
Tranebær og lignende er bra som forebyggende behandling og kan nok ta knekken på blærekatarr light. Men får du kraftig infeksjon bør du oppsøke lege snarest. I sær dersom smertene blir store og du får feber og nedsatt almenntilstand. Jeg har aldri tålt penecillin, så jeg har fått andre medikamenter som har fungert utmerket. Klok av skade har jeg tatt forhåndsregler i ettertid. Sørger for at jeg aldri blir kald på føtter, hender eller i baken. Sitter aldri på bakken eller i snøen eller på kalde steiner, benker. Spiser sunt og får i meg tilstrekkelig med antioksydanter og vitaminer og mineraler. Sørger for å få tømt blæra skikkelig hver eneste gang. Og det har hjulpet. Nå er det 13 år siden sist jeg hadde urinveisplager.
|