Sv: Blærekatarr..
Nei, jeg "himler ikke med øya" Mofe, men blærebetennelse er noe en skal ta på alvor. Som Fjonken her skriver, kan det lett ende opp i nyrebekkenbetennelse osv. Det er derfor selvsagt lurt å være forsiktig og å forebygge slik at en unngår blærebetennelse. Da er det godt med alle gode gamle råd. Du skriver at du alt har hatt blærebetennelse ett titalls ganger allerede. Du er bare for en ungdom å regne, så kanskje det ville være lurt å få undersøkt urinveiene?
Helt greit å bli motsagt Scilla!
Jeg er ikke helt uenig med deg heller. Antibiotika har vært, og blir sikkert fremdeles, "misbrukt". Mange tar ikke kurene fullt ut,- fordi de er blitt "friske", mens bakteriene bare blir svimeslått og dukker opp igjen når første anledning byr seg. Enklete griper da til resten av antibiotikatablettene og skaper på den måten resistens for bakteriene. Tilslutt virker ikke tablettene i det hele tatt.
Enkelte andre, også leger, har nok vært for rause med å bruke/skrive ut antibiotika. Det gjør ikke situasjonen det spor bedre. Det er derfor jeg sier at rådene som er gitt kan være både gode og velmenende, men det jeg skriver er jo preget av mangeårig arbeid innen helsevesenet. For å ha det helt klart, så mener jeg også at antibiotika ikke skal brukes "i hytt og pine"!
"Antibaktrielle saker",- hva mener du med det Mofe?