Sv: Arbeidsledighetstrygd
Jeg jobbet første halvår,så flyttet jeg.Men det regnes ikke ut i fra i år overhodet,de går på fjorårets ligning eller de siste 3 årene,og da sliter jeg for det sistnevnte.Men for i fjor mener jeg at jeg skal ha rett til dagpenger,og klagefristen er gått ut.Jeg får levere inn en ny søknad,legge ved siste lønnslipp og be de om å regne fra fjoråretsligning,ikke de siste 3.
Nei,det nytter ikke å snakke på høflig måte til de her,de er altfor arrogante,og da er det også vanskelig å forholde seg høflig til de.
Jeg var der i september i fjor og spurte om jeg kunne søke,men jeg måtte vente til januar siden i 2004 tjente jeg for lite,men i januar lignet de 2005,og da tjente jeg mer enn den minstekravet,og alikevel får jeg slag i ansiktet at jeg ikke kvalifisere til dagpenger!?
Og en annen ting med dette er at da går jeg glipp av fødselspenger også.Hadde jeg fått dagpenger fra januar,hadde det gått fint,men nå må jeg klare meg med en engangstønad på 33000!Klart jeg er bitter og oppgitt.Hormonell som jeg er for tiden orker jeg ikke løpe på kontoret dems i hytt og pine og klage.

Justice for Baby P!
|