Sv: Hvordan går det egentlig?
"Nu går alt så meget bedre" - Kåre Willochs legendariske utsagn som statsminister midt i jappetiden på 80-tallet kunne ikke passet bedre når det gjelder å beskrive resultatene her om dagen.
Etter 4 uker med tilnærmet stillstand - i hvert fall når det gjelder vekten - har det begynt å røre på seg igjen. Det ser ut som jeg er i gjennom platået jeg har slitt med.
Jeg må innrømme at jeg ble litt tvilende til opplegget, da vektreduksjonen nærmest bråstoppet i det jeg gikk fra lavkarbo (med grønnsaker) til Skaldemann. Men jeg har holdt ut. Riktignok har jeg justert noe, og tillatt meg å spise noe mer grønnsaker. Jeg har bare passet på at jeg ikke får så mye karber gjennom grøntforet at ketosen brytes. Om det er det som har gjort susen vet jeg ikke, men nå sildrer kiloene av igjen. Samtidig har jeg jo passet på at fordelingen proteiner/fett er på ca 1:1,3.
I boka om Ketolysekuren er jo Torkil inne på betydningen av grønnsaker for å effektivisere fettforbrenningen, mens Skaldemann er skeptisk. Jeg ser ingen motsetninger mellom hovedtesen i Skaldemanns opplegg, og betydningen av å få i seg litt grønt. Jeg vet som sagt ikke om det er grønnsakene som har gjort forskjellen, men synes uansett det var greit å gi en liten rapport etter å ha slitt litt.
|