Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-16, 18:46   #1
ida nybegynner
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2013
ida nybegynner er på en erverdig vei

Ny i lavkarboverdenen

Hei!

Jeg har vært inne på forumet for et par år siden, men jeg kom ikke helt i gang slik jeg ville. Nå vil jeg bli mer disiplinert og er mye mer motivert.

Jeg kan litt om lavkarbo og ketose, men ikke VELDIG mye. Men jeg vil gjerne komme i ketose og se hvordan det er en stund, 1-2 uker kanskje, evt fortsette om det er noe for meg.

Noe jeg er bekymra for er at jeg trener kardio. Jogger for det meste. Vil dette kostholdet gå ut over treningen?

Jeg er glad i egg, makrell, ost, osv, men jeg syns det er mye bedre om jeg har noe å ha det på. Altså brød eller noe. Har noen forslag til hva jeg kan bruke? Finnes det noe på butikken uten karbo? (Brød, knekkebrød, noe å ha pålegget på)

Ellers er jeg veldig glad i bær, men det er vel "forbudt" i ketose/at man ikke kommer i ketose om man spiser bær?

Jeg tenkte å spise en del av dette: egg, kylling, laks, makrell, ost, brokkoli... jeg vet at egg inneholder veldig mye næringstoffer. Er det ok med et kosthold som består mye av dette?

Har noen en link til hvor mye karbo det er i ulike matvarer?

Her ble det mye spørsmål, men jeg håper noen kan svare på noe av det

ida nybegynner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat