Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-16, 01:25   #8
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Ny i lavkarboverdenen

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

3-4 dager, 2-4 uker til kroppen fungerer og er tilpasset fettforbrenning. Viktig å måle, hver dag; i starten er det veldig viktig å ikke gå ut av ketose når man først har brukt dagene på å komme i ketose.

Er det virkelig så viktig å måle seg? Jeg har aldri brukt ketostix så jeg ser ikke helt hensikten med den så lenge man er nøye med å telle og holder seg under grenseverdiene/måltider per måltid.

Opprinnelig lagt inn av ida nybegynner, her.

Hva kan man egentlig spise av grønnsaker?

Det meste av grønnsakene som gror over bakken bortsett fra belgfrukt.
Salat, som i blader, kan du spise så mye du vil av.
Kålfamilien og squashfamilien kan du spise ganske store mengder av.
Sterke farger bør du ta kun spise moderate mengder av.
F.eks. så er 10g karbohydrat 1kg med bladsalat, 350g blomkål eller 180g paprika.

Når du blir rutinert vil du vite hvor mye ting veier og hvor mye karbohydrater det er i det ved bare å se på mengdene. Enkelte ting jeg ikke spiser så ofte veier jeg og slår opp ennå.

Det fine med lavkarbobrød og egne gryter/former/... er at du vet hvor mange karbohydrater det er totalt så kan du dele det på antall porsjoner. F.eks. så klarer ikke jeg å få 30 skiver slik som Karin kan, men jeg får 22. Mine skiver er det altså 1,3gkh i. Jeg lagde ei gryte idag og fryser det ned i porsjoner av 10gkh/porsjon. 100% av de kommer fra grønnsaker (brokkoli, tomat, stangselleri, purre, chilli)

Sist redigert av sylwester : 25-06-16 kl 01:54. Årsak: la til svar på en annen post
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat