Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-06, 13:34   #9
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Trening og glutamin

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Nåken som har erfaring med dette, føler eg har grei framgang utan dette kosttilskuddet. Men det er nåken som meiner at det er nødvendig ved hard trening

Nei, jeg mener at det ikke er nødvendig. Det er jo en litt unaturlig å supplere med isolerte aminosyrer uansett hvor hardt man trener. Ingen vet hva større doser glutamin over lengre tid fører til. Jeg syns også at markedsføringen av Glutaminpeptid er litt juks. Glutaminpeptid, som er det eneste glutamintilskuddet som er lov å selge i Norge, er egentlig ikke noe annet enn et delvis fordøyd hveteproteinkonsentrat. De har mange lovord om hvor bra det skal tas opp i blodet og musklene osv, osv... men du har ingen garanti for hva glutaminet brukes til i kroppen din, eller for at et vanlig proteinpulver ikke virker like bra som et glutamintilskudd.

Jeg skulle gjerne hatt noen sikrere bevis, før jeg går ut og bruker pengene mine på hveteproteinpulver.

Hvis jeg har valget mellom en boks med hvitt pulver og en hel, fersk indrefilet av okse, så vet jeg hva jeg velger i alle fall.

Sist redigert av themonk : 02-03-06 kl 13:57.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat