Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-06, 17:48   #11
janmesi
Medlem

janmesi sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 50
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Morsomme og dumme sitater

" ... Det er imidlertid viktig at karbohyrdatene skal komme fra stivelsesholdige matvarer som grove kornprodukter, pasta, poteter, ris og grønnsaker. ..."
CHRISTIAN DREVON, VG på nett - 20/02-06
*Stivelse - you can't beat the feeling!*

"Selvfølgelig skal du ikke spise fett hvis du tenker på dyrefett. En stor andel av kostholdet bør tas fra fett (28%) men det er flerumettet fett og monoumettet fett som du finner i fisk og fiskeprodukter. Dyrekjøtt inneholder usunt fett."
GRETHE STØA BIRKETVEDT, "fedmeekspert", VG på nett - 30/01-06
*Hva med å innføre advarselslapper på fete varer, slik som de gjør på sigarettpakkene?*

"Omtrent 28-30% av kostholdet ditt bør inneholde fett, men fettet bør helst tas fra det vi kaller monoumettet og flerumettet fett. Dette er fett som vi blant annet finner i olivenolje, nøtter og ren fisk og rene fiskeprodukter. Husk at smør som er hardt er mer skadelig enn smør som er mykt i værelsestemperatur."
GRETHE STØA BIRKETVEDT, "fedmeekspert", VG på nett - 30/01-06
*Selvsagt. Skjær bort fettet, stek deretter i Brelett, Letta, e.l. Nam-Nam*

"Cafe au lait eller caffe latte som du kjøper ute på kaffebarer for eksempel, inneholder ikke sukker hvis du ikke tar i sukker selv... Men de er ofte laget med helmelk, så en stor caffe latte vil da gi mye usunt fett desverre. Be om å få laget den med lettmelk, og bruk kunstig søtstoff eller ikke søt den i det hele tatt, så er det ikke så ille:-)"
ELI ANNE MYRVOLL, VG-"ekspert".
*Hva med meg Eli Anne? Jeg bruker bare kremfløte i kaffen, og MYE ... hver gang!*

" .. Og så har spiser vi altfor mye feite melkeprodukter. Folk har ikke skjønt at de må drikke skummet melk i stedet for helmelk."
CHRISTIAN DREVON, til Dagbladet 23/07-2002
*Men kremfløte da?*

"-Jeg kan ikke bekrefte at dette er riktig. Kanskje er det slik. Men merk at alle har godt av både mosjon og fettfattig kost bl.a. fordi man da forebygger hjerte- og karsykdommene."
CHRISTIAN DREVON, til Helsenytt.no (1998)
*Selvsagt. Håper du kan tilgi at vi ikke tror på deg.*

" - Jeg hadde nok ventet at studiene ville vise at dietter med lite karbohydrater fører til en negativ stigning av kolesterolet. Men det viser seg at det ikke var noen signifikant forskjell i kolesterolnivå mellom lavkarbo-kosthold og konvensjonell kost."
CHRISTIAN DREVON, til Aftenposten 25/06-04

" Med det vi vet i dag, ville det være uforsvarlig å gjøre en slik endring." CHRISTIAN DREVON på spørsmålet om kostrådene bør endres (Aftpt. 25/06-04) *Selvsagt. Ingen legemiddelselskaper vil tjene på at kostrådene endres.*