Vis enkelt innlegg
Gammel 03-08-16, 01:12   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo VS ketose - fordeler

Om du ikke er overvektig så ser jeg absolutt ingen vits i å være i ketose. Ketolysekuren er for eksempel anbefalt for dem som har minimum 10-15 kilo overvekt. Om du i tillegg går inn og ut av ketose, så stresser du kroppen veldig uten at du får noen vektnedgang å nakke om.
Å leve jevnt på 50 til 70 karbohydrater pr dag, der du lager sunn og naturlig mat og storparten av karbohydratene kommer fra grønnsaker vil føles bedre og vil også på sikt føre til at kroppen din finner sin idealvekt. Vær obs på at det ikke er sikkert at du og kroppen din er enige om hva som er idealvekten din.

Jeg lever på 25 karbohydrater i døgnet med max 5 karbohydrater pr måltid og er i konstant ketose.
Det er litt individuelt hvor mange karbohydrater man kan spise og fremdeles være i ketose. Noen kan opp i 40-50 karbohydrater, mens andre faller ut av ketosen ved for eksempel 25.

Ellers er det vanlig at man føler seg "influensasyk" de første 2-3 ukene i ketose, spesielt om man ikke har trappet sakte ned og også om man ikke drikker og spiser nok.