Det har stoppet opp litt …
Trenger noen råd her nå. Er på min tredje runde med lavkarbokosthold.
Har hhv gått ned 17 kg etter første fødsel, 11 etter andre og trenger nå å ned 15 etter min tredje fødsel. I løpet av de tre første ukene nå har jeg gått ned 4 kg og det er jeg kjempefornøyd med.
Nå har det derimot stoppet opp de siste 2 ukene. På stedet hvil, verken opp eller ned.
Det skal sies at jeg har, disse 2 ukene valgt å gå fra under 20 kh daglig til opp mot 30. Dette fordi jeg hadde så altfor mye hodepine og følte meg litt uvel. Har det bedre nå på litt mer kh. Burde jo likevel gå ned? Når jeg gikk ned på de forrige rundene mine, lå jeg på 30-50 og gikk jevnt og trutt ned.
Her er hva jeg spiser omtrentlig daglig:
Frokost: Lavkarbo pannekaker, egg og bacon, omelett eller lavkarbo briks.
Lunsj: Alltid salat med kylling, egg og dressing
Middag: Rent kjøtt med mye grønnsaker og fløtesaus, rømme eller dressing
Kvelds: Orker sjeldent, hender jeg tar noen ostechips
Jeg har lavt stoffskifte og følger av den grunn med på kaloriene. Ligger i gjennomsnitt på 13-1400 daglig. Mer i helger, mindre hverdager.
De siste to ukene skal det også sies at jeg har innført mer kunstig søtning enn før. Bruker dette både på pannekaker, i is og i en fromasj jeg lager mye. Fromasjen brukte jeg også de første tre ukene og gikk likevel glatt ned i vekt.
Noen som ser "feilen"? Jeg syns i grunn jeg "kan " dette på mange måter, har jo holdt på med det noen år....men når det virkelig gjelder å gå ned i vekt, og ikke bare være stabil, da vil jeg gjerne klare det nokså raskt.
Drikker for øvrig bare vann - og mye vann. Forresten cola zero i helger.
Håper på innspill. Takk