Tråd: Rar lukt
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-09-16, 01:19   #4
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Rar lukt

Dette merker jeg selvsagt ikke om dagen siden jeg sørger for å drikke nok slik at det er sivfarget, men morgenurinen er noe mer konsentrert og lukter i mitt hode "søtt". Når jeg ikke er i ketose syns jeg ikke ris, poteter eller paprika lukter søtt, men det gjør jeg når jeg er i ketose. Dvs. det kan være en kombinasjon av at du har avfallstoffer i urinene etter ketogen kosthold og forbedret evne til å oppdage sukker?

Jeg merker mindre lukt av avføring og derfor også mindre lukt av flatluens, så sant jeg ikke spiser noe med maltitol el.l. som gir bakteriene et skikkelig festmåltid. Siden jeg ligger på over 500g med grønnsaker hver dag (kalt 5 om dagen) så skulle jeg trodd at jeg ville prompe mer enn før, men jeg er ikke plaget med dette. Jeg var mer plaget da jeg startet med lavkarbo og ikke spiste grønnsaker og var hardt plaget av treg mage.