Tråd: potetmos?
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-06, 16:41   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: potetmos?

Opprinnelig lagt inn av bodøjente

Trener masse, men har en dag i uka jeg spiser det jeg har lyst på. Kan dette ødelegge alt?

Ja, dessverre. Det er ikke alle dette funker for. Ikke engang når det gjøres skikkelig, dvs. uten sukker og snop men med et karbo måltid med f.eks. pasta eller poteter. Vi er flere som har oppdaget at det er lite lurt !
Det er meget godt mulig det er årsaken til at du ikke går ned i vekt !

Opprinnelig lagt inn av bodøjente

Uansett, jeg har spist ca 1 gang i uka maggi potetmos med ost(naaam). Det står på pakken at det er 3 karbo pr persjon(200 g). Tar jeg feil eller er det noen andre som bruker å spise denne?

Vi spiser ikke poteter eller potetmos på lavkarbo kosthold.
Det er nødt til å være trykkfeil om det står det på pakka. I vanlig potetmos fra Maggi er det 13 karber pr 100 gram ferdig vare. At Maggi sin med ost inneholder mindre holder jeg som svært lite sannsynlig. Du har ikke blingsa og lest på "protein" på innholdsfortegnelsen da ? Den inneholder 1,5 gram protein pr 100 gram ferdig mos.... Det blir jo 3 gram pr 200 som du sier. Anbefales absolutt ikke. Og om du spiser denne flere gange i uka har du enda en årsak til at vekta står stille !