Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-06, 10:36   #1
Eva
Seniormedlem

Eva sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Hvorfor får man ikke vitaminer og mineraler ved sykehusinnleggelse?

Hei til lavkarbofolket.

Så er jeg atter tilbake etter min prolapsoperasjon. Takk til alle dere som sendte meg en tanke med på veien. Operasjonen gikk fint og ting går fremover.

Sykehusmaten er et kapittel for seg selv, som alle der har vært innlagt vet hva handler om. Men her kan man stort sett ta karberne fra. Første kvelden fikk jeg to stykker laks med potet, masse broccoli og bernaisesovs. Så var det jo enkelt å la potene ligge. Brødet var til tider så tørt så det var mer å anta som knekkebrød. Her bestilte jeg ekstra brødskiver og spiste da bare pålegget. Iøvrig var det alltid et stort salatblad samt en tykk skive tomat/augurk med.

Nå, men det jeg egentlig ville si var at jeg undres over at det ikke er en eneste vitamin/mineralpille å få under et slikt sykehusopphold. Hele tiden blir du presset til å ta sterke smertestillende og i mye høyere mengder enn det du er vant til å ta. OK, det er jo i en god mening, men jeg forundres over at skolemedisinen i 2006 ikke har overgitt seg litt mer til "det alternative", altså tør erkjenne at vitaminer og mineraler ikke er så dumt. Du har tross alt blitt skåret i, og kroppen skal jo da bruke masse byggesteiner til å heles igjen. Jeg tror hadde dette vært et hospital i feks England hadde du fått vitaminer og mineraler tilbudt, og sikkert også andre alternativer.

Noen som vet noe om dette og har lyst til å bidra?

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat