Sv: Hvorfor får man ikke vitaminer og mineraler ved sykehusinnleggelse?
Opprinnelig lagt inn av Torkil
Det er sannsynligvis en såre enkel forklaring på hvorfor man får dårlig mat og ingen kosttilskudd ved innleggelse : Legene kan alt for lite om dette. 
Vil her tilføye; Legene (her mener jeg jo ikke deg ) VIL IKKE. Dette er jo en stor trussel for hele den helsemessige oppbygning/skolemessige mal som finnes i samfunnet, og en trussel for legens yrke som det er i dag.
Forskning på vitaminer og mineralers betydning skjer i svært liten utstrekning på grunn av at ingen legemiddelfirmaer sponsor det.
Jeg har selv deltatt på internasjonale forskningsprosjekter innen hjerte- og karsykdommer, det er godt betalt og medfører gratis turer til utlandet / internasjonale legekongresser. 
Netopp!
Når det gjelder mat og kosttilskudd på sykehus er det statens råd for ernæring og husøkonomene som rår. Det skal være billig og følge gjeldende norm, dvs poteter, brødskiver og litt grønnsaker eller et salatblad på brødskiven.
Netopp, det var tydelig. Da de ved innleggelsen spurte om jeg hadde et bestemt kosthold, svarte jeg "lavkarbo" og forklarte hva det var. Den mannlige sykepleiestudent så imidlertid så fortvilt ut, så jeg sa at han bare skulle glemme det, og at jeg spiste det som ble servert. Ville bare se reaksjonen.
Havde min første sykehusinnleggelse for 27 år siden, og INTET ER FORANDRET SIDEN DA. Det er litt rystende å se og så i disse "alternative tider". ???????????
|