Potetstappe med ost
Leste en plass her inne at det var en diskusjon om potetstappen med ost fra Maggi virkelig innehold 3 gram karbohydrater per 200 gr.
Nå sitter jeg med pakken forann meg og leser virkelig at dette stemmer.
Spiser selv potetstappen og har gjort dette siden jeg oppdaget den for mange mnd siden.
Næringsinnhold:
Dette er basert på at vi skal blande med melk. men jeg blander med fløte, så istenfor å ta 2 dl melk, tar jeg 1 dl fløte og 1 dl vann.
Næringsinnholdet er basert på at man blander med melk og da står det bak på pakken: ca
Energi: 380 kcal per 100 gr pulver - 70 kcal per 200 gr ferdig mos
Protein: 9 gr per 100 gr pulver - 2 gr per 200 gr ferdig mos
Karbohydrater: 76 per 100 gr pulver - 3 gr per 200 gram ferdig mos
Fett: 4 gr per 100 gr pulver - 5,5 gr per 200 gram ferdig mos
Så hvis ikke ikke næringsinnholdet fra Maggi er feil, så stemmer det med 3 karbohydrater for 200 gram ferdig stappe. (gjerne litt mindre, siden jeg ikke bruker melk, men fløte og vann?)
Så selv om mange her inne mener at vi IKKE spiser potetmos på lavkarbodietter, (noe jeg mener man kan gjøre om man ikke følger en spesiell diett som absolutt ikke anbefaler dette, som feks atkins) så vil nå jeg si at dette er et bra alternativ hvis du vil ha noe godt til kjøttet en gang i blandt.
Du følger da virkelig en lavkarbodiett om man spiser potetstappe med 3 karbo per 200 gr stappe???
|