Sv: Litt sent ute...
Jeg er helt enig med deg Strutsen. Vulgærfeminismen synes jeg ikke noe særlig om, også synes jeg at det er så utrolig viktig med valgfrihet. Det er nettopp det som er nøkkelen. Ikke at vi skal bli så like som muligog gjøre så likt som mulig, men at begge kjønn har lik verdi og blir belønnet likt for sin insats. Det må være rom for at vi skal få lov til å være forskjellige, og det skal være like verdsatt.
Jeg har forsøvrig hørt endel feminister uttrykke en viss irritasjon over de kvinner som velger et tradisjonellt kjønnsrollemønster i dag, fordi de mener de syr puter under armene på mennene og undergraver feministenes arbeid. Sånnt synes jeg egentlig er litt trist. Det MÅ i mine øyne være rom for å være forskjellig. Det går an å gjøre det uten å skyte seg selv i foten. Jeg synes heller man skal søke å finne løsninger for dem som velger slik fremfor å kritisere.
Feks. så hører en stadig vekk om kvinner som er hjemmeværende med unger, mannen tjener pengene og hun må gå å spørre etter penger og har ikke noe hun skulle sagt angående investeringer og større innkjøp, ja selv klær til seg selv og ungene må hun spørre etter penger til. Det er slikt man reagerer på, da er det ikke mye likeverd. Dersom man skal være hjemmeværende, så synes jeg at begge skal være enig i at det skal være en slik arbeidsfordeling i forholdet, at inntekter skal være felles, og evt. at det opprettes et sparingstiltak for den som er hjemme, slik at det han/hun går glipp av ved å være ute av arbeidsmarkedet til felles beste kompenseres for.