Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-06, 11:22   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Potetstappe med ost

Opprinnelig lagt inn av Lillian74

Leste en plass her inne at det var en diskusjon om potetstappen med ost fra Maggi virkelig innehold 3 gram karbohydrater per 200 gr.
Nå sitter jeg med pakken forann meg og leser virkelig at dette stemmer.
Spiser selv potetstappen og har gjort dette siden jeg oppdaget den for mange mnd siden.

Næringsinnhold:
Dette er basert på at vi skal blande med melk. men jeg blander med fløte, så istenfor å ta 2 dl melk, tar jeg 1 dl fløte og 1 dl vann.

Næringsinnholdet er basert på at man blander med melk og da står det bak på pakken: ca
Energi: 380 kcal per 100 gr pulver - 70 kcal per 200 gr ferdig mos
Protein: 9 gr per 100 gr pulver - 2 gr per 200 gr ferdig mos
Karbohydrater: 76 per 100 gr pulver - 3 gr per 200 gram ferdig mos
Fett: 4 gr per 100 gr pulver - 5,5 gr per 200 gram ferdig mos?

Beklager å måtte si det, men det er nok en trykkfeil på Maggi sin pakke. det er ganske enkelt ikke mulig at det er 3 gram karber pr 200 gram ferdig mos. (mest av alt på grunn av karbeinnholdet i melk - karbene forsvinner ikke fra melken fordi om den blandes med pulveret til stappa)

Jeg har sendt dem en mail om dette og venter på svar....
Skal poste når jeg får det ! Skal i tillegg ta et veie/måle eksperiment i kveld.

Du er på lavkarbo om du spiser lavkarbo mat. Potetstappe er ikke lavkarbo mat selv om det står på pakka. Det er karbeinnholdet som bestemmer om den er lavkarbo eller ikke