Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-06, 17:15   #8
TinaF
Ubekreftet Medlem

TinaF sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 38
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Jeg må jo innrømme at jeg startet noe dårlig. Har spist både brød, sjokolade og snop denne helgen. Jeg må nok skli sakte over på et protein/fett-kosthold. Jeg tror egentlig jeg bør lytte til kroppen min og gi den det den vil ha... for ellers går alt rett i dass. Alt ligger i hodet. Nekter jeg meg noe, så vil jeg bare ha det mer. Jeg vil ikke være en evig slanker (jeg føler meg slik nå).. Jeg vil ha et sunt forhold til mat. Jeg vil ikke gå rundt og hele tiden tenke karbohydrater, protein, fett, kalorier osv.. men jeg gjør det... og jeg går helt rundt meg selv!

Planen min er nå og ikke nekte meg selv noe. Jeg skal forsøke å spise det jeg vil ha, lytte til kroppen min når jeg er mett (overraskende fort faktisk!) og kjenne etter hvordan jeg reagerer på forskjellig mat. F.eks. i sted spiste jeg fajitas hvor jeg puttet i most avocado (m/sitron & salt), tomat og kylling.... jeg spiste ikke opp den ene første lille fajitasen jeg lagde meg engang. Kjente den mettet som bare det!... Trengte ikke 3-4 fajitaser for å føle meg tilfredsstilt..

Så til dere som leser dette... prøv det dere også! (Ikke fajitas da), men være mer oppmerksom på maten mens dere spiser. Putt ned gaffelen eller maten på tallerkenen! Smak på maten! Nyt det!... Tenk ikke og gjør ingen andre ting mens dere spiser. Fokuser på maten, på hyggen rundt det og spise... Og når du er ferdig og spise.... glem mat! Gjør andre ting... Ikke gå rundt og tenk på mat hele dagen, la det være til måltidene!...

... dette prøer i hvetr fall jeg. Nytt livsprosjekt.... rette opp mitt eget forhold til mat

Hmm... men det får bli det for i dag.. livet går opp og ned hos meg.. tar dagene som de kommer. Prøver å nyte livet.. Håper dere andre gjør det også

Mange klemmer fra Tina