Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-04, 10:14   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ikke fortvil Apple !! Det er helt naturlig å stå stille eller ha varierende vekt (opp/ned et par kilo) en periode. Kroppen din prøver bare å finne ut av hva som skjer. Du har spist riktig !! Kroppen erstatter fettet du mister med vann fordi den er "redd" for å sulte. Når den etter en stund finner ut at den får nok mat, "slipper" den vannet den har lagret i fetteellene som erstatning for fettet du forbrenner. Da er det gort mulig du mister mer en halvkiloen du har gått opp. Noen har mistet så mye som 3 kilo over natten.

Om du trener legger kroppen også vann rundt musklene som "beskyttelse" for skaden musklene får når du trener. Etterhvert blir muskelen helet og vannet slippes. Jeg har vært flink med øvelsene mine denne uka. Akkurat nå står vekten stille, eller dvs.opp et kilo denne uka. Men centimeterne forsvinner. Uten noe særlig vekttap har jeg gått ned fra str 44 før sommerferien til str 40 nå. Jeg har funnet et kjekt dataprogram på internet (www.mybodycomp.com) , som basert på mål og vekt sier jeg hadde lagt på meg 1 kg i muskelmasse og IKKE fett denne uken. Fettprosenten går ned og det er hva som betyr noe !! Jeg veier og måler en gang pr uke.

Så ikke vær lei deg, - og IKKE gå i fella med å spise mindre, da blir kroppen overbevist om at den vil sulte og slipper iallfall ikke vannet enda. (been there, done that, wore that T-shirt !)

Og JA, har du utslag på stixen, uansett farge, så er du i ketose !!

Lykke til videre og smør deg med tålmodighet !!