Vis enkelt innlegg
Gammel 18-03-06, 13:19   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Svarinnlegg til Dagbladet, Norums potetverden

Opprinnelig lagt inn av JEHAGEN

Store mengder vitaminer og mineraler i pilleform eller lurt inn i andre matvarer er heller ikke særlig naturlig. Utgangsposisjonen bør derfor være å unngå slikt frem til det er _veldig_ godt dokumentert at det har positiv virkning. Jeg har ikke sett noe slik dokumentasjon.

Det er en god ting at EU forsøker å stoppe pilleindustrien, som jo tjener masse penger på å overmedisinere folk med vitaminer.


Dokumentasjon kan du sikkert få ved å sende en mail til Dag Viljen Polezsynski, som nok sitter på en god del av det.

Jeg er helt uenig med deg i at det er en god ting at de stopper "pilleindustrien" som du sier. Folk må da selv få velge om de vil ta vitamintilskudd eller ei, og husk at ikke alle får det dekket via kostholdet. Sykdom, medisinbruk, sykehusmat (som er tappet for det meste), kunstig gjødsling, forurensning, tobakk osv - alt dette tapper kroppen for vitaminer og mineraler. Skal man få i seg nok vitaminer og mineraler i dagsns samfunn må man helst spise økologisk, ikke røyke, bo på landet, ikke bruke medisiner eller p-piller, osv. Hvor mange kan si at de lever slik?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer