Sv: svin og leddsykdom
Opprinnelig lagt inn av Begod
Jeg har nå lært at jeg skal holde meg unna svinekjøtt, får umidelbart vondt etter å ha spist svin. Reaksjonen kommer bare noen minutter etter at jeg har spist svin, noe som får meg til å tro at det kansje er psyken som spiller meg et puss. jeg får spesielt vondt i pekefingren på venstre hånd. Det eneste som hjelper for å få det bort igjen er et høyt inntak av c-vitamin i et par dager så er det borte igjen.
Aha!! Nå fikk jeg faktisk et svar på noe jeg har lurt veldig på de siste dagene!! Jeg har hatt vondt i fingrene i noen dager (spesielt tommelen på venstre hånd), også litt ellers i kroppen. Og jeg har måttet ta masse C-vitamin for å holde halsvondten i sjakk, mye mer enn jeg pleier (rundt 20 g daglig). Tydelig at kroppen bruker opp C-vitaminet veldig fort.
Jeg har spist masse svin de siste to ukene i forhold til ellers, fordi jeg ikke har hatt så lyst på kjøttdeig og sånt som jeg vanligvis bruker mye av. Har spist bacon, skinke, koteletter, pepperonipølse... Pleier ikke å spise mye sånt ellers. Så nå tror jeg det kan være en sammenheng, ja...
Jeg vet ikke om jeg har leddsykdom, men det begynner ihvertfall å bli klart for meg at dette har med betennelse i kroppen å gjøre...
|