Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-06, 12:26   #3
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Finnes det trygg mat lenger ...

Morsomt skrevet. Det skumle er at det er sant...

Satt akkurat i går og lurte på om jeg skulle starte en tråd på dette. Det er jo et reellt problem! En venninne av meg vet ikke hva hun skal spise lenger, og har omtrent sluttet å spise kjøtt.

Selv har jeg ikke spist så mye laks i det siste. Jeg visste fra før at det var tungmetaller i laksen, og tatt forholdsregler om å ikke spise det mer enn en gang i uka.

Men etter avsløringene av at produsentene tilsetter nitrittsalt, og at de forer fisken med fôr inneholdende tungmetaller, som KUNNE vært renset bort for en billig penge... Da har jeg (ubevisst) valgt bort laks. Det frister bare ikke.

Samme med kjøttdeig. Jeg vet at det er trygt å spise kjøttdeig hvis man steker den godt og har god hygiene, og jeg har spist kjøttdeig etter E.coli-saken, men nå får jeg meg ikke til å kjøpe det lenger. Har ikke lyst på det, rett og slett... Det skal faktisk ikke være tarmbakterier i mat!!

Det er jo helt sykt da... at vi forurenser maten, livsgrunnlaget vårt - for å å spare penger på produksjonen så maten kan bli billig.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat