Sv: Normalvektige har godt av sukker ...
Opprinnelig lagt inn av themonk
Jeg kjenner mange normalvektige som kunne hatt nytte av å kutte ut sukkerforbruket.
Selv er jeg en smule undervektig, og etter jeg begynte på lavkarbo har jeg fått merkbar økning i muskelmasse, er aldri forkjølet, har mer jevn energi, mindre mageproblemer osv osv... Lista er lang. At åtte av ti nordmenn ikke trenger å kutte ned på sukkerforbruket er det største tullet jeg har hørt. Alle kan dra nytte av å begrense sukkerinntaket.
Normalvektige står kanskje litt friere til å skeie ut en gang innimellom, men den jevne strømmen av sukker dag ut og dag inn er ikke noe annet enn et hinder for helsa.
Det er mye man kan gjoere for aa optimalisere helsen, kutte ut sukker er sikkert noe mange kan gjoere, men det er ett punkt hvor man maa innse at man ikke vil kunne leve optimalt uansett. I tillegg til aa kutte ned sukkerforbruket kjenner jeg mange som burde puste i helt ren luft, ikke sitte saa mye stille paa jobben, stresse mye mindre, trene hver dag osv. osv. osv. Poenget er at ingen kan leve optimalt. Dersom sukkerforbruket gir deg plager, saa er det lurt aa kutte, dersom det ikke gjoer det (og det er mange mange som ikke plages av dette) er det ikke noedvendig. For mange er det sikkert helt andre ting som hadde gitt mye bedre helsegevinst enn redusert sukkerinntak. Jeg synes man skal respektere at redusert sukkerinntak som fungerer glimmrende for mange, kanskje ikke er like noedvendig for alle andre.
|