Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-06, 18:14   #13
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Svarinnlegg til Dagbladet, Norums potetverden

Opprinnelig lagt inn av Miroslav

I dag er det lite krav til slik dokumantasjon, og derfor gidder heller ikke jeg aa bruke pengene jeg tjener paa produkter som ikke kan dokumentere den effekten de skal ha.

Da bør det være ditt valg. Det er i mine øyne ikke god nok grunn for at staten skal forby salg av alle naturlige vitaminer og mineraler på markedet. Også de som har dokumentert effekt.

Hvis jeg ikke hadde hatt tilgang på organisk bundet magnesium så hadde ikke jeg sittet her jeg gjør i dag. Som 20-åring hadde jeg blodtrykk på 200/60 som følge av magnesiummangel. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til selv å gå i helsekostbutikken å kjøpe magnesium. Dette skal fra 2009 bli forbudt å selge. Er det fornuftig?

På bakgrunn av egne erfaringer, så støtter jeg den retten vi har til å bestemme over egen helse. Det er lett å sitte å synse om at kosttilskudd er sløsing med penger, og burde forbys, så lenge man ikke har vært mitt oppi grøten selv. Så lenge kosttilskudd er såpass lite helseskadelig som det er så bør det heller ikke forbys.