Sv: Svarinnlegg til Dagbladet, Norums potetverden
Opprinnelig lagt inn av Miroslav
Du har misforstaat hva jeg mener. Jeg er for at absolutt alt skal kunne selges lovlig og at forbrukeren selv skal vurdere produktene (ja, dette gjelder ogsaa heroin og anabole steroider, etc), det jeg derimot ikke er enig i er at mindre produsenter skal kunne markedsfoere tilskudd og produkter og si at de gir en viss effekt, uten samtig kunne vise dokumentasjon for denne effekten. Det er ingen unnskyldning at man ikke har raad til aa dokumentere slikt etc. da faar man helle la vaere aa selge produktet.
Da skjønner jeg. Da er vi stort sett enige. (Bortsett fra det med heroin. ) Ingen bør kunne markedsføre et produkt med en påstått effekt som bare er tatt helt ut av det blå. Det er mye tullete markedsføring ut og går.
...jeg er bare litt redd for hvilke tåpelige tiltak som er satt i gang. Her er det ikke snakk om forbrukerbeskyttelse, men et forbrukerovergrep. Hvis EU får det som de vil, så kan alle helsekostbutikker i hele landet legge ned for godt. Bare se på hvordan det har gått i Tyskland. Det selges det ikke et eneste kosttilskudd eller urteprodukt. (Kun et lite stusselig utvalg på apotekene.)