Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-06, 09:24   #5
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Om idiot-kurer, og hvorfor en tyr til sånne.

Hastverk er lastverk. Det nytter ikke å fremskynde gode resultater og tro at de blir der. Kroppen er en utrolig maskin med en finstemt mekanikk. Så skal man oppnå varige resultater er man nødt til å bli grundig kjent med seg selv. Mange har den feiloppfatningen at mat og trim er hele greia. Men sånn er det jo ikke. Viljen, utholdenheten, tålmodigheten og følelsene spiller avgjørende rolle i kampen mot fettet. Alle greier å leve på kur en stund. Men få greier det over tid. Det er fordi at hodet motarbeider alle gode intensjoner. Du veit at dersom du greier å følge retningslinjene til din utvalgte diett så vil kroppen bli slankere. Du veit at dersom du trimmer regelmessig så vil kroppen bli sunnere. Ingenting i veien med verken verktøy, metode eller målsetning. Det er i grunnen bare å følge opplegget. Tror vi ja. Etter en viss tid mister man fokus, man savner visse matsorter og man er luta lei forsakelse. Det er da det sprekker for de fleste. Og hvorfor sprekker man? Jo fordi hodet ikke omprogrammert skikkelig. Man sklir tilbake til gamle vaner og saboterer sitt eget program. Det er dette som fører til at de aller fleste livsstilsomlegginger går i vasken. Man kan liksom ikke glemme sjokoladen, favorittmaten, matkosen. Man greier ikke å legge fortida bak seg og starte og gjennomføre en total livsstilsendring. Jeg sliter med det.. uansett hvor flotte intensjonene min er og uansett hvor sta og utholden jeg er, så tryner jeg litt hver eneste dag. Hjernen min er ikke ferdig omprogramert. Jeg har ikke fått til å hjernevaske meg selv skikkelig. Den gamle Fjonken råder fremdeles grunnen med sitt sug etter gamle usunne uvaner. Gid jeg kunne skyve GamleFjonken ut av mitt liv og sette NyFjonken i regjeringsstolen! Jeg vil nok klare det til slutt, men det vil ta tid.. Lang tid.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat